Followers MamaTisya

Monday, January 18, 2016

dugaan di awal tahun 2016 :( :( :(


jumaat lps 15/1 blk kj , kete aku accident lps tol jln duta
moto langgar kete aku...sekelip mata berlaku...berderai cermin pecah huhu
pintu belah kiri dpn & blkng kemek
actually aku nk stop kt shell lps tol sbb masa aku drive mcm dgr bunyi lain mcm,
 riso kot tayar  pancit or pecah ke...tu decide nk stop kt shell lps tol
aku dr lorong touch n go nk ke kiri mmg slow & bg signal ...tiba2 ada moto dtg 
laju juga la kn sbb kalo die tk laju tkde la truk kete aku
dh la tgh ujan...tp dh tk lebat sgt...tp aku kuar dr kete berpayung juga la

die jatuh & luka kt lengan , moto die tercabut raga
ada 2 org yg tlg kami kt tepi...bdk tu pi cuci dlu luka kt spital selayang
aku drive slow2 ....sebelum tu dh cal hubbyku...gigil juga la nk ckp sbb terkejut kn
sbb sebelum kejadian aku dh inform hubbyku mcm tk sedap ati nk stop tgk tayar kete




**masa tk sedap ati tu mcm dh warning je sesuatu akan terjadi...huhu...
sblum ni aku blk ikut federal highway tp sbb ujan lebat ptg tu, aku ikut nkve
sbb takut jammed coz mlm tu aku ada rehearsal wedding adik ipar kt bangi
dh nk jd kn...mujur aku tk apa2...cuma luka skit terkena serpihan kaca...huhu

tgh malam baru ke balai sbb lps maghrib aku ke bangi
lps dh setel kt bangi baru ke balai polis...
dgn tk sempat mkn...rs nk muntah juga sbb kepenatan
nasibaik tk pitam huhu


ingtkn dh tgh malam kurang la org tp mmg rmi juga
1st time la smp kt Balai Polis Trafik Jln H.S.Lee
kalo accident kt kawasan kl mmg kena report sini..kalo report kt balai berdekatan
smua maklumat akan ke sini juga
isi form dlu & diorang panggil utk amik nombor
tgu giliran...kt sini diorang amik report je...



lps dh setel kt sini kena p jumpa sarjan yg nk soal siasat
kt bangunan blkng dr tmpt amik report td
dkt sejam setengah juga la proses dr report, soalsiasat & snap gmbr kete aku tu
masa aku wat report, bdk yg moto tu tkde wat report lg
sarjan kata kalo bdk tu wat report , die akan cal aku nanti
sbb katanya kalo accident moto ngan kete, moto juga akan menang even salah moto
sbb katanya, ikut undang2 highway, menukar lorong dr jln sepatutnya mmg salah even bg signal
siap tunjuk buku undang2 bab signal tidak termasuk dlm undang2 highway huhu
kiranya aku sepatutnya jln terus tp aku nk ke kiri...huhu...
aku pn tktau psl undang2 ni..yela kalo kita emergency ke..
nk ke kiri mmg la kita bkn dr awal lg dok lane kiri kn
sbb die kata dh tau nk ke kiri , naper tk trus ke lane kiri...huhu...dh tu lorong touch & go tgh2


so apa2 aku tgu cal dr sarjan la...stakat entry ni di update, blum dpt cal lg
kalo nk claim ngan insurance kena amik report polis & byr rm 4 tk silap
tp kalo nk tgu claim insurance lambat juga slalunya
tgk la camne nanti...rasanya byr sdiri je la...nk kena pi estimate kt bengkel nanti
sebelum ni tk pernah accident truk camni..takat bergesel kt tiang, ada la
polis pn tnye gk...tk pernah accident ke...aku ckp tk pernah...huhu

terima kasih skali lg pd yg bertanya khabar & yg mendoakan aku, 
sorry yg cal,msg,what'sapp ...aku tk dpt reply ketika kejadian
stiap yg berlaku ada hikmah di sebaliknya...

14 comments:

  1. oh gitu eh? kalau kita bg signal pon. kalau nk kencing ke, berak ke, nk pergi ke tepi cane? kalau urgent cane. sepatutnya moto pon perlu berhati2. hish x adil!

    ReplyDelete
  2. ya Allah .... dah bawa sorang-sorang tengah KL plak tu ..kalau aku la mmg gigil tatak tau nk ckp la ...

    kalau tak mahal sgt repair sendiri je ... kalau tidak tunggu insuran sbb klu guna insuran tp tak mahal nan ncd tinggi balik nk byr premium thn depan mahal ....

    ReplyDelete
  3. Allahumma yassir..
    moga2 dipermudahkan urusan repair keta etc

    ReplyDelete
  4. seb baek amy takde pape...

    tak care ya...

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah semua ok tak cedera teruk..semoga ade hikmah erbaik disebalik kejadian.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah xde ape2 yg serious..

    Ooo gitu nyeah..kalau emergency mcm mana..kadang motor nie dh nmpk kite bg signal tp tetap jugak nak pancung..geram je kadang..

    ReplyDelete
  7. Janji semuanya selamat... insyallah.. kita doakan yg terbaik

    ReplyDelete
  8. ari jumaat tu mmg jem gilos dan hujan plak tu, memang berdebar kalau hadapi situasi mcm ni, syukurla amy xde apa2, semoga dipermudahkan semuanya nnti

    ReplyDelete
  9. Semoga urusan mama dipermudahkan..
    In shaa Allah!
    Yg pntg mama x cedera..
    Dugaan..
    Mama sabar ye..

    ReplyDelete
  10. kak pasni kan klu nak guna kad touch n go tu kad lorong tunai pun boleh dah. jadiknya akak xde la kena cross jauh nak ke kiri sekali..
    saje nak ingatkan sbb pasni kebanyakan tol guna touch n go utk sume lorong. melainkan guna smart tag la kan..
    alhamdulillah akak tak apa2.. dugaan.. moga ada hikmahnya nnt ye..

    ReplyDelete
  11. Memang gigil la kalau jd camni. Motor pun kena la hati hati jugak. Bw notor tu jgn laju laju especially kat tol. Untung la mat mat motor. Klw eksiden dorang yg menang kes

    ReplyDelete
  12. sorry to hear that, alhamdulillah semuanya ok

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...