Followers MamaTisya

Friday, December 24, 2010

Ubat PINK

saper yg bc status FB aku smlm sure tau kn :)

"mama,icha nak mkn ubat color PINK"
"tp icha tknk vitamin...icha puasa..."
sbr je la ank dara aku sorg ni..doktor pn gelak..
tkkn smua ubat color PINK br nk mkn..
nasibaik ubat demam mmg color PINK
ubat antibiotik-putih,selsema-kuning,batuk-coklat...
aku pn siap tnye doktor ada ke smua ubat color PINK :-p

ni ubat2 tisya yg dpt smlm
slalu 3 ubat je... kalini lebih skit
dari kiri: ubat antibiotik,demam, selsema, batuk
yg kecik tu ubat titik utk telinga


**actually yg selsema & batuk tu wt ms ni tisya tkde
cuma aku saje minta spare kot2 mn tau
tiba2 die batuk or selsema, so ubt dh ada

**yg ubat telinga tu doktor bg utk mudah cairkn tahi telinga
bdk2 kn tk suka bila nk korek telinga
tp tisya suka..die rs geli2 :)
tp kalo guna ubat tu lg senang la cz cair sendiri


anak korang susah tk kalo nk mkn ubat??
yela certain anak tu, smp nangis guling2 tkmo mkn ubat....
nasibaik tisya ok time mkn ubat, bila rs bdn die panas,
die plak yg laju je minta ubat color PINK
adakah die suka mkn ubat sebab ubat tu color PINK??
tp time kecik2 dlu pn die ok..tkde nangis2 kalo time mkn ubat...
mama die je yg tk suka mkn ubat:) nasibaik tk menurun kt anak:-p


8 comments:

  1. hehehe nak ubat pink je eh tisya ni??

    yela ubat demam je kaler pink.. sebab nk bezakan kot kalo semua pink tk thu lah..hihihi

    ReplyDelete
  2. ha..harap2 anak saya pun tak menurun mak de yang memag liat paling power punye liat makan ubat..kihkihkih.....

    kalau tisya tanya ubat pink..

    saya tanya ubat kecik...

    ubat size kecik sikit takde ke doktor?..heheheh

    ReplyDelete
  3. Ian dulu sgt senang makan ubat..tgh tido kejut bgn makan ubat pun tak nangis..but sekarang..punyala adventure..
    Yg Iris dulu susah..sekarang ok cikit la..walaupun nangis..mulut nganga & telan ajer...
    mcm2 taktik kena kuar bila suap anak ubat kan?

    ReplyDelete
  4. setot?
    huhu
    gile mkn ubat wei
    ubat adik dia pun dia sebat
    pening kepala aku klu pergi klinik
    mmg simpn ubat siap2
    mkn ubat mcm minum air.
    pastu klu krim
    dia ingat krim ekzema tu krim muka n rambut (dia nmpk aku tenyeh mosturizer / nmpk bpk dia sapu gel kat rambut!)
    huh
    ara?
    tu budak mmg susah mkn ubat..
    klu benda masam -masam laju mkn.
    benda pahit
    selamba kodok jer dia luahkan.
    siap buat2 batuk tu!
    aih..kecik2 dah pnjng akal!

    ReplyDelete
  5. ubat pink??
    memang ader pun ubat pink kan??
    aleesya tak kisah ubat warna apa..
    asalkan ubat manis..hiks..

    ReplyDelete
  6. haih..ank aku mmg ikt aku..aku xsuka mkn ubat..mmg berperang la..1 ubat je dia suka..panadol syrup yg color merah beli kt farmasi tu..tu je dia suka..adeii

    ReplyDelete
  7. hahah lawak la tisya ni...
    mentang2 girl semua nk pink sampai ubat pun nk makan yg warna pink hehee

    ReplyDelete
  8. kelako la tisya ni, memnag peminat tegar warna pink la dia semua nak pink ek...senang gak tisya mamam ubat ye

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...